Home Travel

Discovering Morocco

October 15, 2016

Morocco was on my travel wish list for as long as I can remember and I was beyond excited to visit this country for the first time this Fall. Since I am based in Spain (Marbella precisely) for the next few months, Morocco is only an hour away by boat. A quick ferry ride and here we were, ready to start our moroccan journey in Tangier.

Le Maroc figurait sur ma liste de destinations de rêve depuis déjà quelques temps et j’avais très hâte de découvrir ce pays pour la première fois cet automne. Puisque je suis basée en Espagne (plus précisément à Marbella) pour les prochains mois, le Maroc n’est qu’à une heure de bateau. Un court trajet en traversier et nous étions prêts à commencer notre séjour marocain à Tanger.

m-2

m-4

m-5

m-7

m-3

m-6

m

After a first night spend in Tangier (the main port), we were happy to explore Chefchaouen – mostly know as the blue city. This small town up in the mountains is definitely a must if you’re in the North part of Morocco. The Medina (old town) is mostly painted in blue and it was such a pleasure to get lost in the little alleys.

Après une première nuit passée à Tanger (le port principal), nous étions fébriles à l’idée d’explorer Chefchaouen – mieux reconnu sous la ville bleue. Cette petite ville, située dans les montagnes, est définitivement un must si vous visitez le nord du Maroc. La Médina (vieille ville) est peinturée en bleue et se perdre dans les petites allées fut un réel plaisir.

m-24

m-23

m-25

Credits: Frédéric Beauchamp

For the last stretch of our trip, we were based in Fez, at the stunning Riad Andalib – right at the entrance of the Medina, the oldest in Morocco. We had such a beautiful room, spacious with authentic decor. There’s also a great terrace upstairs where you can sunbath or even better, enjoy the BEST couscous with breathtaking views of the Medina. Mint tea is also a must ;). We had a guide throughout our entire adventure in Morocco and I have to say that for the first time (I usually love traveling on my own) I absolutely appreciated his help. From finding true gems in the Medina (I’m telling you – it’s a maze!), to historical facts and to also make sure we paid the right price for those babouch :). Morocco is a true beauty of a country with so many culture! I’m already planning a trip back. What’s on my mind? The Sahara desert…

Pour le reste du voyage, nous étions basées à Fes, au magnifique Riad Andalib – tout juste à l’entrée de la Médina la plus vieille du Maroc. Nous avions une chambre magnifique, très spacieuse avec un décor authentique enchanteur. Il y a également une grande terrasse sur le toit où on peux se faire bronzer ou mieux encore, déguster le MEILLEUR couscous avec une vue imprenable de la Médina. Le thé à la menthe est également un must ;). Nous avions un guide pour l’ensemble de notre séjour au Maroc et je dois dire que pour la première fois (j’ai l’habitude de voyager par moi-même) j’ai plus qu’apprécié son aide. On a pu ainsi découvrir les recoins les plus cachés de la Médina (je vous le dis, c’est un vrai labyrinthe), en apprendre un peu plus sur l’histoire et bien sure avoir le prix juste sur nos babouches :). Le Maroc est un pays magnifique avec tant de culture! Je suis déjà en train de planifier un autre voyage. Ce que j’ai en tête? Le désert du Sahara…